Wednesday, January 16, 2013

Isu POSTING of thE yEar!

 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .‎ 

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah, tahun ni dah masuk tahun 2013. Dah agak terlambat pun kalau nak cakap Happy New Year! Tak apalah, saya tunggu New Year bila bulan Muharram akan datang kunjung tiba. InsyaAllah andai dipanjangkan usia saya dimuka bumi Allah Yang Maha Esa ciptakan ini. Jom sama-sama kita aminkan.. Aaaminnn.. *hehee, TQ!
Ok, bila dah masuk 2013 bermakna saya dah menjadi GRADUAN. *cewaaahh, highlight gtuuu* 

Alhamdulillah saya dah berjaya menghabiskan 5 tahun setengah sisa hidup saya di Terengganu yang tersangatlahhhhh saya cintai itu! okes~ Result pun dah dapat, Alhamdulillah cemerlang walaupun tak mencapai target.. *Uhuk, ok sedih T____T >drama<



Jadi, yang ditunggu adalah POSTING! owh POSTING..... Saya taknak fikir tau tak???! uhUhuuu.. 

Bermulanya Januari 2013, memang dah mula kecoh dekat grOup tentang isu posting ni..pOtpEtpOtpEt guru pelatih PISMP yang baru dah habis belajar November 2012 baru-baru ni duk bercerita. Si dia dengan cerita kabel-2 dia, si dia pulak dengan khabar angin dia. Haaa! Terjawab hari ini, 16 Januari 2013, nama guru-guru pelatih dah keluar. Tapi nama saya takda pun.. 

PELIK? Tak payah lah pelik, Saya nak bukak laman web KPM tadi pun kena masuk tandas banyak kali dulu, barulah berani buka nak check nama. 

Nama yang keluar hari ini adalah nama-nama yang TERPILIH untuk mengajar di SJKC dan SJKT. Ok, Tahniah kepada mereka. Terutama kepada kawan-kawan saya sejak zaman sekolah. Eheee... Cayalahhh Korang! ^peace^Nama yang lain? Haishh, sabar-sabar. Saya pun berdebar ni. Walaupun lambat, pasti ada perancangan daripada Allah yang terbaik untuk kita. InsyaAllah, saya dapat SK. InsyaAllah, belum tentu lagi, TAKboleh yakin lagi. Rahsia Allah untuk saya lah ni. Ingat JODOH dan AJAL je rahsia? Hehehe.. 


Kali ni, posting secara INTERIM dahulu. Banyak lagi nama yang tak naik termasuklah SAYA.  Apa-apa pun, redhalah dapat mana-mana pun.

Redha itu ikhlas, Pasrah itu menyerah

  # apa-apa pun, hakikat sebenarnya kerisauan tu tetap ada dalam diri saya ni. Cuma taknak ambil peduli je lagi. InsyaAllah.. Saya yakin, bila kita bersabar dan berdoa, pasti dapat tempat yang terbaik daripadaNya. Cuti pun saya tak puas lagi. Huhuhu...Semoga, kawan-kawan yang belum lagi ada nama bersabarlah. Jangan menaruh harapan terlalu tinggi pada khabar-khabar angin, jangan pula mengeji penyampai cerita. Semua orang nak tolong kita. InsyaAllah. JANGAN LUPA Minta tolong dengan Allah, moga dipermudahkan segalanya. InsyaAllah, Allah bersama kita. Kan?Kan?Kan? ^__^
Kenangan Masa Praktikum Last! Hehe....

Wallahu'alam

No comments: